Viktväktarna

2015-10-27 @ 11:20:19 / Allmänt
Från dagen då jag fick reda på att jag var gravid har jag knappt tänkt ett dugg på viktnedgång. För när man är gravid får man ju inte "banta". Körde med Viktväktarna innan och tack vare att jag gått ner typ 12 kg så fick vi hjälp från fertilitetsenheten, så tack vare Viktväktarna så finns Ellinor hos oss idag ❤️ 
Men under graviditeten kändes det liksom lite läskigt att man skulle gå upp i vikt igen, men jag gick inte upp mer än nödvändigt och 2 veckor efter förlossningen var alla extra kilon borta 😊 har aldrig trivts så bra i min egen kropp som under de nio månader som gravid, världens bästa känsla! 
Och mitt tankesätt kring min kropp har förändrats efter det, min kropp har ju burit på det finaste, vackraste vi har! Min kropp är ju helt fantastisk ju. Och hur snabbt kan kroppen återhämta sig? Svar: oerhört snabbt! En månad efter förlossningen var det som det aldrig hänt, fantastiskt! ❤️

Men nu har jag dragit igång med Viktväktarna igen, har en del kilon kvar sen innan men jag är inte stressad faktiskt, det får ta den tid det tar 😊 men har iaf skött mig föregående vecka även om det inte blir stora resultat på vågen. 
Har kommit igång ordentligt med promenader dagligen nu, känns superbra 😊 
Tror vi börjat få in en bra rutin här hemma, när vi vaknar och fixat oss i ordning så får hjärtat leka lite medan jag diskar flaskor och fixar frukost till oss båda 😊 sen när vi ätit är hon trött igen så då tar vi en promenad med vagnen, numer sover hon ju så gott däri 😊 så en timmes promenad och sen om hon fortsätter sova får hon sova i vagnen i hallen. Vilket hon gjort tre dagar på rad nu och även idag 😊 
En toppenbra rutin om den fortsätter hålla i sig! 😊 


Idag är min man iväg på utbildning, bra för honom 😊 får se när han kommer hem. Funderar på om jag ska ta med Ellinor och handla själv, behövs handlas lite. Eller om vi ska göra det ihop imorgon? Får se vad mannen säger. Han fyller ju år i morgon så han kanske inte vill springa på affärer 😉




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: